Мемлекеттік-жеке меншік әріптестік мемлекеттік және жеке сектор арасындағы ынтымақтастықтың нысаны болып табылады. Жалпы алғанда, МЖӘ - бұл тиісті келісімдерде айқындалған тәуекелдер, жеңілдіктер мен шығындар, құқықтар мен міндеттемелердің теңдестірілген бөлінуі жағдайында дәстүрлі түрде мемлекеттік жауапкершілікпен байланысты салалардағы мемлекеттік органдар мен кәсіпкерлердің өзара тиімді ынтымақтастығы.
Қазақстан Республикасы 1991 жылы тәуелсіздік алғаннан кейін табиғи және энергетикалық ресурстардың мол қорларына, өнеркәсіптік және көліктік әлеуетке ие болды.
Мемлекеттік-жеке меншік әріптестік негізінен мемлекеттік активтерді басқару элементі ретінде қарастырылған. Осы өзара қарым-қатынасты реттейтін негізгі нормативтік құқықтық актілері 1994 жылғы 27 желтоқсандағы Қазақстан Республикасының Азаматтық кодексі, «Жекешелендіру туралы» Қазақстан Республикасының 1995 жылғы 23 желтоқсандағы заңы, «Акционерлік қоғамдар туралы» Қазақстан Республикасының 2003 жылғы 13 мамырдағы заңы, «Мемлекеттік сатып алу туралы» Қазақстан Республикасының 2007 жылғы 21 шілдедегі заңы болып табылған.
Қазақстандағы мемлекеттік-жеке меншік әріптестікті реттеуші бірінші құқықтық негіз инвесторларға жалғыз құрал – концессияны ұсынған. Концессия бастапқы редакцияда заңды немесе жеке тұлғаға, яғни концессионерге мүлікті, жерді, табиғи ресурстарды жалға беруді қарастырған. Басқа сөзбен айтқанда, концессия жалға алу (мүліктік жалға алу) шартының призмасы арқылы анықталған, сонымен қатар концессиялық қатынаста мердігерлік, сақтандыру шарттарының, еңбек шартының элементтері қатысуы мүмкін еді.
Қазіргі уақытта түрлі мемлекеттік объектілер мүліктік жалдауда (тұрғын емес қорды, жабдықты, жерді жалдау) немесе жасасқан шарттар негізінде сенімді басқаруда болып табылады.
2006 жылы «Концессиялар туралы» Қазақстан Республикасының Заңы қабылданғаннан кейін концессия механизмін пайдаланып, инвестициялық жобаларды іске асыру үшін құқық алаңы пайда болған.
Бұдан басқа, концессия саласындағы заңнама үздік халықаралық тәжірибені ескеріп жетілдірілуде. Яғни 2008 және 2010 жылдары объектілерді концессияға тапсыру рәсімдері, мемлекеттік қолдау көрсету шараларын кеңейту және концессиялық жобалардың тартымдылығын арттыру, белгілі бір мемлекеттік қолдау шараларын ұсыну кезінде инфрақұрылымдық облигацияларды шығару міндеттемесін жою мәселелері жөнінде концессия туралы заңнамаға бірқатар түзетулер енгізілген.
Бүгінгі таңда МЖӘ зерделеу тәсілдемелері, әр елде оның даму деңгейлері мен бағыттары әр түрлі, әлемнің көптеген елдерінде әлі де МЖӘ механизмдерін қалыптастыру және еңгізу үдерісі жалғасуда.
МЖӘ тетігін пайдалану арқылы мемлекет пен жеке сектор арасындағы өзара тиімді ынтымақтастықтың тиімділігін арттыру, көрсетілетін қызметтердің сапасын арттыру және экономиканы әртараптандыруға қажетті инфрақұрылымды жетілдіру мүмкін болады.
Қазіргі уақытта «Мемлекеттік-жекешелік әріптестік туралы» Қазақстан Республикасының 2015 жылғы 31 қазандағы № 379-V Заңы мемлекеттік-жеке меншік әріптестіктің құқықтық жағдайларын, оның жүзеге асырылу тәсілдерін айқындайды және мемлекеттік-жеке меншік әріптестік жобасын дайындау мен іске асыру, мемлекеттік-жеке меншік әріптестік шартын жасасу, орындау және тоқтату процесінде туындайтын қоғамдық қатынастарды реттейді.
Мемлекеттік-жеке меншік әріптестік жүзеге асырылу тәсілі бойынша институционалдық және келісімшарттық болып бөлінеді. Институционалдық мемлекеттiк- жеке меншік әрiптестiкті мемлекеттiк-жеке меншік әрiптестiк шартына сәйкес мемлекеттiк-жеке меншік әрiптестiк компаниясы iске асырады. Өзге жағдайларда мемлекеттiк-жеке меншік әрiптестiк келісімшарттық мемлекеттiк- жеке меншік әрiптестiк тәсілі бойынша жүзеге асырылады.
Қостанай облысында мемлекет пен бизнестің серіктестігіне жағдай жасау үшін, МЖӘ жобаларын іске асыру үшін өз әлеуетін дамыту және біріктіру, сондай-ақ аймақтың экономикасына және тұтастай елге жеке инвестициялар көлемін ұлғайту мақсатында 2016 жылдың қаңтар айында «Әлеуметтік «Тобол» акционерлік қоғамының құрылымында бизнес-корпорациясы МЖӘ орталығының құрылымдық бөлімшесі жұмысын бастады.
Бүгінгі таңда облысымызда МЖМӘ, экономиканың түрлі салаларында: білім беру, денсаулық сақтау, тұрғын үй-коммуналдық шаруашылық, ІІБ, тұрғын үй, мәдениет және спорт салаларында 67 жоба жүзеге асырылуда, жалпы алғанда 26,6 млрд.теңге.
МЖӘ 45 келісімшарттар 16,7 млрд. теңгеге жасалды, оның ішінде МЖС бойынша 25 келісімшарт 4,9 млрд. теңгеге жасалды:
- білім беру саласында: Қостанайдағы мектепке дейінгі мекемелер үшін үй-жайларды жалдау бойынша 13 шарт;
- денсаулық сақтау саласында: Арқалық, Жітіқара, Қостанай, Лисаков, Рудный қалаларында, Сарыкөл, Қарабалық және Әулиекөл аудандарында медициналық мекемелерге арналған үй-жайларды жалға беру үшін 11 келісім-шарт, фельдшер-акушерлік орталығын салу бойынша бір шарт. Федоровский ауданы Чистый Чандак;
- дене шынықтыру және спорт саласында: Қостанайдағы мұз сарайының құрылысы туралы келісімге қол қойылды, 2019 жылдың ақпан айында тұрғын үй-коммуналдық шаруашылық саласындағы Қостанай облысы Федоров ауданы Федоров ауданында жарықдиодты шамдармен шамдарды ауыстыру арқылы көшелерді жарықтандыруды жаңғырту туралы келісімге қол қойылды.
Жақын арада «Сандрагайло көшесінде, 57а ғимаратта орналасқан Қостанай облысының орман кентінде 265 орынға арналған балабақша ғимаратын қайта құру» және «Арқалық қаласындағы Шәкшак Жәнібек көшесі № 107 тұрғын үйді сыртқы инженерлік желілермен қайта жаңғырту,» жобасы бойынша келісімшартқа қол қою жоспарланып отыр.